Optakt til påsken 2020

Optakt til påsken 2020

Kære Søhøjlandets kirke, kære menighed

Vi skal fejre påske sammen og hver for sig! Vi skal igen tage imod Jesus som vores konge, palmesøndag. Langfredag skal vi huske på, at Jesus bar vores synd på korset. Og påskedag skal vi fejre, at Jesus er opstået, og vi har et levende håb om opstandelse og evigt liv.

Vi skal med andre ord samle os om det allervigtigste i verden og i vores liv!

Det er der ingen epidemi, der kan eller skal forhindre os i. Derfor holder vi gudstjeneste online palmesøndag, langfredag og påskedag, kl. 10.30, med børneoptakt kl. 10.15.

Sammen hver for sig

Vi der står for påskens gudstjenester, vil gerne lægge op til to parallelle forløb: Derhjemme og ved kirken:

Palmesøndag, bliver I introduceret til, hvordan I kan lave et ”påskehelligsted” derhjemme, som I kan bruge hele påsken til at minde jer selv og hinanden, om hvad påsken betyder. I inviteres til at sende billederne, så de kan vises påskedag. Mere info på søndag.

Skærtorsdag kan i markere ved at fejre påskemåltid.

Langfredag får I brug for sten, kors, papir og blyant (en sten og et lille ark til hver). Hele eftermiddagen kan I (hvis vejret tillader det) komme hen udenfor kirken og hænge bedeark på korset.

Påskedag kan I deltage i nadver derhjemme under gudstjenesten. Hele eftermiddagen kan I (hvis vejret tillader det) komme hen udenfor kirken og hænge en påskelilje på korset (medbring selv).

Nadver i hjemmet

Mange af os savner og mangler at kunne fejre nadver. Da det ikke er sikkert, hvornår vi kan komme til at mødes til gudstjeneste igen, har jeg sammen med menighedsrådet besluttet, at vi inviterer alle, der ønsker det, til at deltage i nadveren derhjemme under de livestreamede gudstjenester. Første gang påskedag, og derefter, når jeg, Andreas, medvirker ved gudstjenesten.

Ovenstående folder bedes i læse igennem inden, og gerne have ved hånden. Hav også brød og vin/saft klar inden Gudstjenesten.

Hvis nogen af jer har spørgsmål til dette med at fejre nadver derhjemme, eller er usikre på noget, må I endelig ringe eller skrive til mig.

Bibelrecitation

Klaus reciterer bibeltekster hver aften kl. 20.00: ”Klik ind på Bibelen Lives YouTube-kanal eller Facebook og også på Klaus’ private Facebook. Der ligger et link ca. 15 min. før.”

Med ønsket om en velsignet påske til jer alle!

Kærlig hilsen
Andreas Østerlund Nielsen, præst
andreas@shkirke.dk / 30295614