Hyrdebrev

Ni kristne organisationer, som arbejder indenfor folkekirken, har skrevet et åbent "hyrdebrev" til folkekirken.

Sammen med otte andre kirkelige organisationer, har ELN, som vi er medlemmer af, skrevet og udsendt et åbent brev til folkekirken og dens medlemmer.

Brevet sætter ord på nogle af de konsekvenser vedtagelsen af et vielsesritual for homoseksuelle har for kirken. Blandet andet udtales det, at:

"I denne situation drager vi forskellige konsekvenser. Nogle vælger at blive i sognemenigheden, andre danner valgmenigheder inden for folkekirken, andre igen træder ud af folkekirken og går over i frimenigheder og andre kirker. Vi vil opfordre til, at vi sætter hinandens samvittigheder fri og anerkender de forskellige veje, vi vil gå i den kommende tid, når vi forsøger at være sandheden tro i kærlighed."